Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych a efektywny link building

Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych wymaga wiele pracy i cierpliwości, a jeszcze więcej w kontekście działalności międzynarodowej. Każdy kraj ma swoje obyczaje, mieszkańcy odmienne potrzeby i możliwości finansowe, dlatego tak trudne jest zdobycie wysokiej pozycji rankingowej w SERP. Szczególnie ważny w tym kontekście jest link building. Jak więc zdobywać wartościowe linki, aby mieć szansę na zostanie liderem?

Backlinki, czyli jak zaznaczać swoje miejsce w sieci?

Dziś dowiesz się, czym jest SEO off-site, czyli poza strukturą witryny internetowej. Jedną z najważniejszych strategii jest w tym temacie pozyskiwanie linków przychodzących, a więc takich, które znajdują się na innych witrynach, ale prowadzą właśnie do naszej. Im więcej linków przychodzących z autorytatywnych źródeł, tym wyższa pozycja rankingowa.

Czym charakteryzuje się wartościowy link przychodzący?

 

  • dopasowaniem tematycznym,
  • wysoką pozycją domeny,
  • naturalnością,
  • widoczną lokalizacją w treści,
  • atrybutem o mocy SEO.

Atrybuty linków

Możemy wyróżnić cztery najważniejsze atrybuty linków. Pierwszy to dofollow, czyli atrybut przekazujący najwięcej mocy SEO, który sugeruje, że dana strona jest warta odwiedzenia. Drugi rodzaj to nofollow, atrybut sugerujący wyszukiwarce, aby nie brał danego linku pod uwagę w trakcie oceny. Pozwalają one na utrzymanie równowagi. Trzeci rodzaj to uzyskane płatnymi metodami linki sponsorowane. Ostatnim zaś jest UGC, czyli atrybut wytworzony przez użytkowników sieci w trakcie udostępniania danej strony.

 

Jak możesz się domyślić, najlepsze będą dla Ciebie linki z atrybutem dofollow, pozwalają one na osiągnięcie wysokiego poziomu link juice, a więc mocy SEO, którą przekazuje nam popularna witryna, pozwalając, aby nasza stała się bardziej wartościowa. Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych rządzi się tymi samymi prawami. 

Metody pozyskiwania linków przychodzących

W kontekście pozycjonowania strony internetowej trzeba zwrócić uwagę na to, skąd pochodzą linki przychodzące. Wybierając dane miejsce, musimy skupić się na wyżej opisanych czynnikach. W takim razie jakie miejsca będą najlepsze na ich pozyskiwanie?

 

  • media społecznościowe,
  • wpisy gościnne na blogach (guest blogging),
  • artykuły sponsorowane,
  • fora internetowe,
  • ogłoszenia,
  • wirtualna wizytówka Google My Business.

Podsumowanie

Link building to podstawa pozwalająca na zdobycie rozpoznawalności w świecie wirtualnym. Za pomocą linków zaznaczasz swoją obecność w różnych miejscach w sieci. Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych jest o tyle trudniejsze, że musisz ocenić autorytet wybranych stron oraz moc SEO, jaką mogą przekazać. Bez tego jednak na nic cała praca! 

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.