Czego nie wolno jeść na diecie keto?

Dieta ketogeniczna znana jest z tego, że jest dietą o bardzo niskiej zawartości węglowodanów, w której organizm wytwarza w wątrobie ketony, które mają być wykorzystane jako energia. Ma wiele udowodnionych korzyści dla utraty wagi i ogólnego stanu zdrowia, w tym obniżenie poziomu cukru we krwi i zmniejszenie apetytu.

W skrócie, dieta ta polega na poważnym ograniczeniu spożycia węglowodanów, spożywaniu umiarkowanych ilości białka i dużych ilości tłuszczu (w tym dużej ilości tłuszczu nasyconego). Przy pierwszym rozpoczęciu tego typu diety, większość osób zauważa spadek poziomu cukru we krwi w ciągu 24 godzin. Jest to spowodowane przejściem organizmu w stan ketozy po tym, jak wątroba wytwarza wystarczającą ilość ketonów, aby zaspokoić swoje potrzeby energetyczne.

Ten styl życia może być dość restrykcyjny, ponieważ obejmuje liczenie węglowodanów, liczenie kalorii i zwracanie uwagi na wielkość porcji. W rzeczywistości powinieneś jeść tylko wtedy, gdy czujesz głód i powinieneś przestać, gdy jesteś pełny. Większość ludzi kończy się przejadanie na bieżąco, gdy przestrzegają tego planu, ponieważ czują, że muszą jeść co kilka godzin, aby utrzymać swoje ciało od spalania masy mięśniowej dla energii.

Dieta keto nie jest przeznaczony do przestrzegania przez dłuższy okres czasu bez przerw, ponieważ stawia stres na nerki i może powodować skutki uboczne, takie jak nudności, bóle głowy, mgła mózgu, drażliwość i zmęczenie. Więcej na: catchlife.pl

admin